söndag 17 augusti 2014

"jag ska aldrig..." och häst...

Jo jag är ju väldigt snabb att säga sånt som
"jag ska aldrig"

Jag har ju sagt att man kan ha precis
vad som helst på sig när man är där ute och grejar.
Och det har jag haft
också... ha ha.

Men
 jag faktiskt köpt nåt från
Garden Girl...

Nu har jag införskaffat ett par hängselbyxor
 vit och blå och blommig fasong.
Supersköna
med en massa praktiska fickor,
och "mjukt" i sidorna så att man
kan röra sig och jobba... samtidigt.
Visst fanns det bruna och beige
och gröna och ....
men jag föll pladask för de här somriga.
Och de är ju tvättbara...

70 % rabatt! Fattar ni hur billiga dom blev?
Typ nästan gratis
och så blev det såna där ros-handskar
som går upp till armbågen. Behövs verkligen
nu när jag ska gå i klinch med rosenhäcken.
Klippa ner, men först ta sticklingar.
Jag har ett gäng redan, men alla har inte tagit sig
så jag kör en omgång till.



Annars då?
Jo i veckan händer nåt roligt.

Vår sista uppfödning, halvblodsstoet, är
nu så stor att hon ska vara med på

och jag har som uppfödare fått en inbjudan att närvara.

Hopptävlingarna går på Grevagården utanför Skövde
onsdag till söndag.

Nya ägarna har kämpat bra med den 
där egensinniga lilla sk*t-ungen.

Hon fick en bra häst-uppfostran här i vår
flock med hästar av olika varianter.
Speciellt den häst som var född på Pampas
och var van att driva tjurar...

Nu håller vi tummarna att skruttan sköter sig.
Och att vädret blir bra.

16 kommentarer:

  1. Vilken ära att få vara med på den hopptävlan! Tänk va stolt du kommer att vara när din gamla skrutta tar hem segern!! Håller tummarna!!! Vad är det för rosor du försöker föröka? Blir nyfiken!
    Förresten angående luktärtor så tål vi alla doften av dom inomhus och ju fler man plockar desto mer lär de blomma! Så himla spännande med min blomma jag visar, ingen har ens gissat ännu!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har klipp lite här och där av mina rosor, de flesta utan namn... När vi flyttade hit så hittade jag och grannen en ödetomt med rosor, som vi grävde upp rotskott av och det är nu dessa som tagit sig bäst. Vi får väl se framåt vår´n,,,
      kram

      Radera
  2. Perfekta kläder för trädgårdsarbete! Kul med fynd! :)
    Spännande med hopptävlingar, håller tummen för storvinst! :)
    Ja, uterum är härligt. Vi har saknat det sista tiden, eftersom vi hade ett vid förra huset ;)
    Kram och ha en fin ny vecka!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fin vecka önskar jag dig också, Maria
      kram

      Radera
  3. Hihi ja men visst, de rätta kläderna gör mycket för arbetet, hehe! Jag har målat huset hela sommaren i slitna gamla jeans men det var först nu när jag köpte riktiga snickarbyxor på Jula som arbetet med huset blev riktigt kvalitativt ;-). Och fickor behövs ju till alla verktyg, eller hur?! Gud vad roligt med stoet, vilken känsla du! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir liksom lättare med snickarbyxor, för då kan man bära omkring på fler pryttlar i fickorna... och så är det så snyggt,..
      kram

      Radera
  4. Nääe, så där chic får man bara inte vara i trädgården, vad är detta för hyss! Klart jag skojar! Och till fyndpris dessutom, så ska det vara. Snygga handskar också, dom kan du nästan ha i vinter när du åker och handlar också!
    Kul med pållen, jag har inte riktigt hängt med, men förstår att det är en stor ära!
    Tack för tipset om kliniken, vi får se vad som händer, trött blir man i alla fall.
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Axlar är inte att "leka med". Har man ont där, då blir det inte mycket gjort. Min är inte bra än...
      kram

      Radera
  5. Haha jag är nog i tröttmössan! Läste att stoet var stort och trodde gravid, tills det slog mig haha...
    Grattis vad roligt att få närvara! Hoppas såklart att det går bra!

    Wow du är ju nu en urläcker trädgårdsmästare!!! Bara att hugga i...

    Ja det är
    Allt gott med all-inclusive! Speciellt med barnen jag hade nog inte heller haft tålamod med hungriga barn och välja restauranger kanske hade börjat gnaga på mina barn... (Nä så tokig är
    Jag inte...)

    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev riktigt roligt, det där... Nu får du ta och vila upp dig ordentligt på jobbet efter semestern...
      kram

      Radera
  6. Hej igen! Vill bara titta in för att berätta att du vann blusen i min utlottning! =)
    Mejla mig namn och adress, till maria@perlemor.se så skickar jag med posten :)
    Kram och ha en fin dag!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes yes yes!!! Gu va gla jag är! Den söta fina blusen! Min!!!
      Mail är skickat.
      kram!

      Radera
  7. Snygga byxor, klart man behöver något snyggt i trädgården..
    Lycka till med hästen!
    Helena.

    SvaraRadera
  8. Grattis till vinsten hos Maria

    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ska bli spännande att se hur den ser ut på...
      kram!

      Radera

Jag skulle bli så glad om du som kikar in lämnar några ord här