måndag 17 november 2014

Det är lika bra vi kör på...

Här kommer bilderna på det "nya" badrummet.
(Ber om ursäkt för dålig skärpa... mobbe-bilder
i all hast.)

Totala måttet på badrummet är
120 x 350 cm!

Tänk att vi fick in allt ändå.
Men ett tag trodde jag att vi hade byggt
in husse bakom duschen. Det var inte mycket 
plats för honom där bakom, när han skulle montera
och koppla slangar...






Är extra nöjd med de lådor som byggts 
för att dölja de fula rören som går
från varmvattenberedaren till duschen.

Till och med kattlådan har fått plats!

guldramen har vi beslutat att den ska bli svart också...
brickan på skåpet? där lägger jag mina glasögon...
dom som jag aldrig vet var dom är...

Elen är omgjord nu, inga märkliga kablar längre...
Nu är det snygga uttag som skymtar under varmvattenberedaren.




Och så några skäms-bilder.




Så såg det ut under den period som 
vi bara var här då och då.

Då vi bodde på ön och åkte
hit till gården för att antingen skotta snö
eller klippa gräs.

Sedan, när vi flyttade tillbaks, satte vi för fönstret 
(utanför är en utbyggnad)
och satte upp guldramen med parfymerna där.

Lite snyggare handdukar,
mattor och duschförhänge
och skåpet och de förskräckliga
tandborstmuggarna hade åkt ut.
Men ändå inte roligt...


Nu är jag nöjd.

I morse diskuterade vilket som skulle bli vårt nästa projekt...

Vi kom fram till att en rejäl städning inte skulle vara fel.
Jösses vad man stökar till i resten av huset när man 
gör såna här grejor.

4 kommentarer:

  1. Vilken skillnad ...jättefint blev det
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Förstår att du är nöjd, det blev ju hur fint som helst! Tänk vad en del, som du då, kan när man har en vision! Men du, ska ni måla ramen, jag tyckte det var så häftigt med lite guld där till det svarta. Nu är det ju inte mitt badrum så jag ska ingenting tycka! Jättefint i alla fall! Lyckat!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Så snyggt det blev!
    Helena.

    SvaraRadera
  4. Hoppas allt är bra.... Du har väl inte snöat inne eller så? Fast i badrummet??
    Jag gillar före och efter bilder! Det blev fin fint...
    Jo tack en rejäl städning hade suttit fint, Wiggo anser att hans "måste städa rummet" lördagar är astråkiga!
    Jag brukar säga att han kan städa huset i stället hehehe oj oj vilka sura miner det kommer då!!

    Kramar Sandra

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du som kikar in lämnar några ord här