måndag 24 mars 2014

Alla är vi barn i början...

Fick en idé i natt ( ni vet hur det är när man vaknar mitt i natten och 
man börjar tänka... kreativiteten flödar )

Så klart man måste ha en ritning på sin trädgård.
Efter lite googlandes här på morgonkvisten
(jo jag kunde somna om till slut)
så hittade jag Gardenas sida för sprinklerbevattning.
Där kunde man rita sin trädgård.

Oj vad det var roligt!
Oj vad det var svårt att få till det...
Måtten har jag noll koll på,,,
så det bidde som det bidde

de där bruna korvarna är de blivande rabatterna

det blåa är den blivande vattenspegeln

Har fått en jättestor cementring som 
ursprungligen är tillverkad i det 
gamla cementgjuteriet som låg
på andra sidan vägen.
Det var grannen som undrade om jag
ville ha det.
Tror sjutton det!

Nu tänker jag mig en pöl med vattenväxter
och ett vattenfall som kommer ner där i den
från en kulle.
Kullen är ursprungligen en rot från en 
jättebjörk som täckts över med gräs o jord
sedan 1995, stormen -95, då björken föll.

Det stora gröna ner till vänster ska föreställa
hasselbusken, den enorma med ett rum mitt i.
Sen är det lite buskar (rosor, syren, schersmin mm)
lite här o där.

En liten "hint" alltså, hur det ser ut här hos mig...


6 kommentarer:

  1. Haha jag känner igen mig av att ha vaknat mitt i nätterna, kanske då man planerar bäst!
    En planritning för trädgården var ingen dum idé... Ska nog kika in där!
    Vilken rolig helg det var, ja jag är väl "back on track" idag, ändå röjde vi i garaget på söndagen när jag kom hem.. Det var väl det som tog musten ur mig haha
    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sällan man dimper ner i soffan efter en sån energi-boost som en sån resa ger. Men det brukar kosta... ändå...
      kram!

      Radera
  2. Härliga planer inför ljusnande och varmare tider!
    Din trädgård kommer bli en riktigt fin oas :)
    Ha det fortsatt gott i våren vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas verkligen att det blir en härlig sommar, och jag tänker verkligen njuta. Både av det som finns, och det som förhoppningsvis blir...
      kram!

      Radera
  3. Vad kul att rita upp sin trädgård.
    Det ser ju himla fint ut!
    Det är mysigt att ha vatten i sin trädgård, så rogivande.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Bodil! Kul att du hittade hit!
      Ja vi får väl se hur det blir med den däringa vattenpölen till slut. Det blir inte som din, inte. Men vi är ändå riktiga badkrukor hela familjen. Så det får bli ett stort fågelbad...
      kram!

      Radera

Jag skulle bli så glad om du som kikar in lämnar några ord här