söndag 20 april 2014

Det går ju riktigt bra det här *pepparpeppartaiträ*

Ni som har följt min andra blogg 
undrar säkert om jag fått det här gröna
på hjärnan och inte kan tänka på nåt annat.

Unik-pelargonen Angeleyes Randy och st paula 


Det har ni nästan rätt i.
Men bara nästan...
Jag tänker på annat också.

Typ  
var vi ska ha grillen...
var vi ska ha våra olika utemöbelgrupper...
(det där med olika rum i trädgården, ni vet ;-)

nähä... det räknas också till det gröna.
Jag kanske inte tänker på nåt annat då, kanske...

Eftersom jag numera är en "hemma-råtta" och
inte gärna lämnar gården (jodå, en shopping-tur
funkar... kollar både på kläder och inredning, så det så)

så blir det mycket utomhus-liv. Och vädret är med oss
ute-människor.

Jag har så många olika projekt på gång, att jag måste
skriva listor. 

Som idag ser ut så här:
-fylla jord i växthuset (västra sidan, hallonen bor fortfarande kvar på den östra...)

-montera ihop pallkragarna som jag laserade svartbruna igår

-inte glömma ikväll att slå in klockrankan (som står i uterummet) och 
de vita luktärtorna (som står i växthuset) i sån tunn frigolitliknande väv som man
får elektronikvaror inslagna i när man köper dom. 
För att sticklingarna inte ska frysa på natten.

-inte glömma i kväll att ta in trollrudbeckian och de andra lökväxterna som står 
på trädäcket utanför tvättstugan idag (det är varmt o sol)

-inte glömma att göra tvärt om i morgon, dvs ta ut och klä av...
om det är varmt o sol

-grilla! fläskkotletter, baconlindad sparris, sallad...
ja inte grilla salladen då, alltså, men resten...

Varför dessa listor? Är jag glömsk?
Ja det är jag nog
och så älskar jag listor.
Speciellt när man kan stryka
saker och så är listan klar
så man kan göra en ny.
(Alla har vi våra svaga punkter ;-)
min är listor och fina anteckningsböcker.

Vad jag egentligen skulle berätta 
var 
att min P. sidoides, (den svarta vild-pelargonen)
som jag köpte som stickling
nu har fått
knoppar!!!
Yey!
P. sidoides. Knopparna syns med lampskärmen i bakgrunden. dåligt foto...

Två av doftpelargonerna har redan blommat, och 
nu tänker jag nog försöka få frön på dom.

P. graveolens doft-pelargon med blommor



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du som kikar in lämnar några ord här