lördag 12 april 2014

Det gröna modet.

Det där med att "go green" betyder även
att man uppgraderar sitt klädkonto-
eller hur man nu ska säga....

Nu blev det ju inget inköp av fina trädgårdskläder
med blommor o volanger (vilket aldrig varit min
"melodi" ändå),
utan det blir gammal skåpmat
blandat med rejäla saker.



Dagens outfit är:

Stålhätte-dojor á la gympa-modell
från Jula inköpta för några år sen
och så bekväma att man till och med
kan gå utan strumpor i dom framåt sommarn.
Om man nu känner för det... 

Gammal blå ridjacka med avtagbara ärmar
så man kan göra en väst av den
från Mountain Horse
mycket använd, mycket skitig
rejält stor 
(den inköptes då jag drog XXL
istället för S/M)
men mycket mycket bekväm.

En tunn fleecetröja, blå/svart/grön/vit-rutig, från Jula.
Storlek S. Ja jag måste bara skryta lite...
Det är jag och Pernilla Månsson-Colt
på Trädgårdsmåndag som bär den, bl a.

Under den har jag en tunn grå t-shirt från
Lager 157, basic...

Och så världens bästa brallor.
Ett par jobbar-brallor med tusen
fickor för sekatörer, kniv, mobiltelefon
och annat viktigt och så inlägg för knäskydd.
Inköpta på Jula även de, på herravdelningen
till rejält rea-pris.

De hade rosa tjej-modell, och även grönbrunamedrosor
men det blev de här svarta.

Ready to go. 
Fram med krattor, spadar
och den nyinköpta skottkärran.
Den gamla har gjort sitt efter många år
som stallmökekärra. Den får gå som avbytare...

Så är den äntligen klar
den fina rabatt-bädden.
I väntan på växter.
 I änden står en gammal borr
ska väl bli växtstöd eller bara till fint...
Efter att bilden togs har det kommit
till små lyktor i varje hörn,
såna som laddas av solen, ni vet...

Jag vill att det ska bli varmt NU!!!




2 kommentarer:

  1. Hej,
    Lycka till trädgårdsodlaren!
    Du har rejäla varma kläder och förberett trädgårdsland och vad kan gå fel.
    Ha en fin Söndag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Typ, allt annat, hihi... Tur att naturen är förlåtande. Nytt grönt varje vår...
      kram!

      Radera

Jag skulle bli så glad om du som kikar in lämnar några ord här