tisdag 1 april 2014

Inspirations-resa

Det blev en härlig tur till Rångedala Plantskola
som ligger en bit utanför Borås (mot Jönköping).

De har ett stort sortiment av alla möjliga saker
och växter och man blir helt snurrig i bollen
av att gå där.

Man vill bara HAAAAAAA allting...


långa rader med klematis


vårblommor 

Gott om plats. Inga trånga gångar...
Snygga kläder för trädgårdsarbete.

Perennerna var grupperade färgvis.
Dvs alla vita blommor i en rad, alla blå i en... osv.
Det gillar vi!

Om vi köpte nåt?
Näpp!
Vi beslutade att återkomma lite längre fram,
då rabatterna är klara, växthuset lagat
och det är liiite varmare.
Och då tar vi med Kapet!
Vad är nu Kapet?
Läs mer här
så förstår ni...

På vägen hem så svängde vi om
Gällstad. Där finns det 
en hel hoper med Outlet-butiker
för kläder.
Så jag passade på att införskaffa
lite bas-plagg. Tights o tröjor
det kommer man långt med
här hemma...

8 kommentarer:

  1. Shoppingresor till plantskolor är alltid kul!
    Där hade jag nog kommit hem med mycket, speciellt ett par nya trädgårdsbyxor, för det behöver jag...
    Helena.

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Livsfarligt", helt enkelt!
      Jag köpte ett par billiga svarta på Jula,,, men visst skulle jag vilja ha ett par blommiga...
      kram!

      Radera
  2. Vilken härlig utflykt! Visst är det en härlig tid vi har framför oss!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gäller att hålla i plånboken. Dessutom så måste man ju PLANERA... det är jag mindre bra på, alldeles för otålig...
      kram!

      Radera
  3. Härligt med lite ny inspiration!!!
    Fina bilder :)
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  4. Jag har blivit helt manisk nu och villa odla och fixa... Nu har du inspirerat mig så nu har kag köpt sticklingar!! Gröna ska det växa upp över natten!
    Köpte penséer i helgen men jag avvaktar lite med andra blommor! En trädgårdshandel brukar ha 50% i slutet av maj så
    Då brukar jag passa på! Hehe
    Har du varit tillbaka hos doktorn med dina blodfall/sockerfall

    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du ser, man blir bara mer o mer köp/ha-galen när man väl börjar med det här.
      Perfekt att köpa på sig när det är billigt! Halva priset!?! Jösses! Mankanskeskulle....
      kram!

      Radera

Jag skulle bli så glad om du som kikar in lämnar några ord här