onsdag 30 april 2014

Helg nu igen? Ja tack!

Jag har jobbat som sjutton utomhus.
Har planterat, fyllt jord, hämtat
kompostjord härligt full med mask
och äntligen, så kan jag ta helg.

Nu är alla lökar i jorden, i krukor alltså.
Fortfarande en massa som ska sås, men...

Flera av buskarna som följt med från
ön är nu planterade i de stora lådorna.

Vindruvan har fått blad! Yes!
Jag visste väl det, att det skulle
bli fint för den i växthuset.

Och så har några av örterna
kommit ner i byk-karet.
Det ser lite tomt ut där emellan
men där har jag petat ner så-band 
med persilja, dill och kyndel.
Så får vi se hur det blir...



Nu önskar jag er alla en riktigt fin Valborg!




4 kommentarer:

  1. Hej,
    Så mycket intressanta inlägg du har gjort. Det kommer bli roligt att följa dig och er trädgård. Du kommer att lära dig massa på kuppen och det kommer vi också att göra. Vi har haft så härligt vårväder, men nu blir det lite kallare. Både växter och ogräs har kommit upp. Ha en skön helg och njut.
    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det har blivit helt nya "trender" hos oss här på gården. Jag t o m drömmer om hur jag ska greja utomhus. Och jag lusläser allt om trädgård.
      Idag är det kallt, brrr, så det blir till att klä på sig igen...
      kram på er!

      Radera
  2. Så fint med det gröna mot det rostiga
    kram Rosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att rostigt kan vara så vackert. Det hade inte sett lika fint ut om den varit o-rostig. Den gamla bykgrytan har varit med om mycket...
      kram!

      Radera

Jag skulle bli så glad om du som kikar in lämnar några ord här