onsdag 7 maj 2014

Akustisk levitation, det ska jag nog testa...

Akustisk levitation!
Det vore nåt för mig, det. 

Jag skulle behöva flytta ett antal stora
stenblock, som tidigare varit grund
till gamla köksingången.

De ligger numera uppe vid stora lagårn.
Jag vill ha dom nere i min blivande trädgård.

Husse jobbar hela veckorna, och, visserligen
kan jag mycket, men köra den gamla John Deere-
traktorn, det gör jag banne mig inte.

Akustisk levitation, däremot.
Dvs att förflytta stenblock med hjälp av 
trummor och sisådär en 200 munkar.
På så vis kan jag få stenarna vart jag vill...

Läs mer om detta fenomen här och här
sant eller inte?
Ja jag ska berätta sen, om det funkar...

Varför jag vill flytta stenarna?

Som ni säkert hört nu, här på bloggen, så 
har jag stora... problem... med det där med
att göra rum, microklimat och få lite ordning.
Växtzon 5-6 gör inte saken lättare.
(Tack för alla goda råd!!!)

Den delen av gården som jag vill göra trädgård
av, är just nu bara en enda stor gräsmatta, som lutar.
Ritning här
vet verkligen inte om jag ens vill ha det så.
Förvirrad? jag? jajamän, som vanligt, hehe...

Drömmen är en frodig trädgård med massor av olika
rumsindelningar, 
sittplatser och växter- och allt helst igår, tack.

De där klippblocken vore en fin start...

Men...ja...nu är det som det är...

Växthuset har fått en inpacketering av byggplast, för att 
jag ska se om jag verkligen vill ha ett växthus.
Klart jag vill ha växthus, 
men gärna ett större och inte just här...
tror jag i alla fall...
Orkar inte/gör mig inte råd med att sätta in nytt glas ännu...

Hur det funkar med plasten mot kyla? Inte ett skvatt.
Men det regnar i alla fall inte in...
och när solen skiner så blir det varmt o gött därinne.


Kursen igår?
Jo då
det var väl trevligt
men
inget jag inte hört/läst förr.
Men jag är fullt medveten om att
det är skillnad på teori och praktik
när det gäller det här gröna...

När jag kom hem hade Lilleman, som
inte är så van att bli lämnad ensam hemma,
flyttat runt alla mina skor...
bara mina, inte husses...
Och han hade inte bitit, bara typ flyttat runt dom.
Han är rolig, han...

I morse blev jag väckt av att sotarn knackade på dörrn.
Hade inte fått någon lapp att han skulle komma.
Vi skulle inte ha sotat heller. Blitt nåt fel...
Känner mig fortfarande lätt snurrig.
Jag som sov så gött...







4 kommentarer:

  1. Du är ju så rolig!
    Vad trist att sotaren störde din goa sömn.
    Ja, du flytta sten block det är nåt vi har gjort och gör här mycket. Men det behövs starka män eller maskin till det. Tråkigt att vänta bara....jag är som du, det ska ha hänt helst igår.
    Jaha, plast växthus, varför inte liksom?!
    Ha en fin dag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst. Mera maskiner och/eller stark man, det är vad jag behöver för att få nån ordning. Ha det fint du också, Bodil, over there...
      kram!

      Radera
  2. Förstår att du har stora drömmar, men säger man inte att drömma det är det roligaste!? Sedan när drömmen har blivit verklighet, då har man inget att drömma om, jo nya drömmar förstås!! De tar väl aldrig slut, eller?
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Du har förstått mig precis! Det är ett projekt som aldrig kommer att bli klart, det kommer att ändra sig över tid, och jag kommer säkert att ledsna på det flera gånger om. Det är väl det som är livet?
    kram!

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du som kikar in lämnar några ord här