fredag 30 maj 2014

Klämdag och välkomna gäster

De här kläm-dagarna, dom är inte dumma dom...

Igår var en fin ledig dag och vi fick besök av
ett av barnen m familj (flickvän och hund).

Lilleman fick rasa ut ordentligt med sin bror,
hunden alltså, och vi fick en fin stund i solen
på den nya uteplatsen vid växthuset.

Vi har fått flera nya gäster. Grannarna har släppt sina
kor på våra gamla hästbeten, så nu har Lilleman nåt
att kika på.



Det är verkligen ett välkommet inslag med dessa
fina och sociala kor. Det är ungdjur ledda av en lite
äldre, som gått här förra året också. Nyheten i år är,
att det finns två småttingar med i flocken också.
De är så himla söta! Herefordkorsningar, med öron
stora som tunn-lock.

de står gärna här och kikar på vad jag håller på med vid mina pallkragar och växthus
De går här några veckor åt gången, sen flyttas dom till
andra beten, för att komma tillbaks i omgångar under
sommaren.

Idag, klämdagen, kommer jag att åka iväg  
till den stora staden Jönköping
på egen hand och shoppa (säkerligen nåt till trädgården, 
och nåt i klädväg)
för Lilleman är med husse på jobbet, de åker megalastbilen,
och det är roligt det, tycker Lilleman.

Husses och Lillemans bil till vänster, yngste sonen och Lillemans brorsas bil till höger.

Att få följa med och sitta flera meter upp i luften och 
se Sverige, det är toppen. Sen kommer han att sova gott
i helgen. Först en dag med brorsan, sen med husse...
Då duger matte och hennes trädgård bra, tror jag.
Ett tag i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag skulle bli så glad om du som kikar in lämnar några ord här