torsdag 15 maj 2014

Nästan typ semester.

Äntligen! Sol! Värme!
Och jag har typ nästan haft semester...
Vi har varit iväg på en liten vända med husse,
i lastbilen. Bara en dagstur, men ändå känns det roligt
att få umgås på tre man hand (jag, husse o Lilleman).

Efter en sån där vända, så brukar både Lilleman och 
jag var helt sänkta...

Ofta så är det stress. Han ringer och frågar "vill ni hänga på uppåt?"
och så packar jag snabbt ihop våra prylar = fika, hundmat, hundpåsar, koppel
vattenskål, matskål, hundben, handduk till smutsiga tassar...
(varför är Lillemans packning störst, undrar jag?)
och så drar vi iväg för att möta upp husse och hans ekipage.

Här blev det Skara som blev vår mötespunkt, så där fick jag ställa
min bil och så hoppade vi in i husses jättelastbil.
Sen få fick jag se hur våren och sommaren framskridit 
på väg upp till Närke.

Det var en härlig dag!
Visserligen blir det ibland en märklig diskussion, 
när jag pratar växter, planer hur jag ska göra
och vad jag vill ha gjort till helgen (då han kommer
hem med sina starka armar och bygg-kunskap...)
och han pratar om sitt...
Jag är bra nördig, ibland... när jag fått nåt i huvet, ja då
är det bara det som snurrar...

Det blev bara en dagstur, för husse har ännu inte monterat in
överslafen i sin nya lastbil
och jag vägrar trängas med de där båda
i en sjutti-säng kan jag säga.

Hund i sängen?
Jajamän, the more, the merrier, som man säger...

  Lilleman har en egen
"kuppe" här hemma i sovrummet, 
en stor fåtölj, alldeles egen.
Men när husse inte är hemma, så
lånar Lilleman hans säng...

Jag har införskaffat ett gäng myntor. En mynta flera myntor?
De doftar/smakar alla olika
choklad, jordgubb, lime och grape.
Nu får vi se hur dom trivs här.

här står hela gänget i morgonsol + en pellis (Drottning Ingrid) ovanpå
gasolskåpet. Gasolen till gasspisen i köket...

Apropå trivas.
Jag har beställt ett gäng aurikler.
Vad det är?
Det får ni se när dom kommer.
Nörd? Jag? Jajjemän..
Samlare dessutom.


7 kommentarer:

  1. Ja man får passa på att umgås på tre man hand!
    Jag säger det du har snart en handelsträdgård där på gården!! Nu ikväll har jag sått i pallkragarna, skiten tog
    Sig inte så väl inne så jag gjorde ett nytt försök ute plus en duk över!
    Tredje natten i rad som mannen jobbar, rätt skönt med ensamma kvällar ibland!
    På lördag springer jag varvet! Jisses så tränad jag är borde jag väl hamna i första klungan haha eller inte!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Japp, nästa år ska jag stå uppe vid vägen och sälja sticklingar... Hoppas dina sådder tar sig nu. Det är hopp om´et i alla fall, om man ser till kommande väderlek.
    Ja ensamtid är bra ibland,,, och jösses vad du kämpar på. Jag får bara gräv-muskler, jag...Håller tummarna för en bra placering, då.
    kram!

    SvaraRadera
  3. Låter härligt med en sådan dagsutflykt! Skulle vi behöva känner jag, vi går här bara och grejar härhemma. Ombyte förnöjer! Men det är härligt att gå här hemma nu när vädret äntligen blivit så fint!
    Trevlig helg!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni får försöka ta en dag och turista i omgivningarna. Man behöver inte komma så långt... Jag tycker att en handla-dag i stan är tillräckligt spännande, jag...
      kram!

      Radera
  4. Kikar in och önskar dig en fin och solig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det samma till dig, Rosa
      kram!

      Radera
  5. Bluehost is the best hosting company for any hosting plans you might require.

    SvaraRadera

Jag skulle bli så glad om du som kikar in lämnar några ord här