måndag 14 juli 2014

Framsidan...

Tänkte jag skulle visa hur vår framsida ser ut just idag, 
med de svarta lådorna från ön,
och de nya grindarna.
Humlen börjar växa ur sig själv snart...
Tanken är att jag ska bättra på den svarta
lasyren, men det får absolut inte komma
nåt regn, för då rinner den,,,,
syns på vissa ställen.
Och de där dagarna då det bara är solsken,
ja då brukar jag inte ha en tanke på 
det här med att måla...

Bilderna har jag tagit utanför, vid "parkeringen".
Men nu har jag börjat parkera min bil ute på ridbanan.
Den 20 x 40 meter stora inhängnade sandplan, som ändå
inte kommer till användning längre. Inte till att rida på i alla fall.

Men jag smider planer, jag!
Små tankar om ett gäng pallkragar
med grönsaker nästa år...
Till att börja med.

Annars så har vi slipat ner väggarna
i uterummet, och ska nu måla
med oljefärg istället för den vattenbaserade
väggfärgen vi använt tidigare.
Den har inte funkat så bra till just
uterummet, som har såna stora temperaturskillnader.
Det har lätt bildats mögel och alger.
Så nu får det bli ute-färg istället.

Vi har inte tillbringat så mycket tid
i uterummet i år. Förr om somrarna
så satt jag ofta där på kvällarna.

det var mysig här för några år sen.
före flytten...

Nu har jag alltså en hel del slipdamm
att ta hand om, innan jag kan sätta penseln 
i färgburken...





Om någon undrar varför vi har en jättestor halmbal utanför lagårn,
så kan jag berätta att vi har den som bakgrund/måltavla
när vi skjuter med pilbåge,
ett av våra gemensamma intressen.
Just nu skjuter jag gärna björn, dvs en bild på en björn.

4 kommentarer:

  1. Är uterummet på baksidan av huset? Här använder vi glasverandan som uterum när inte vädret tillåter att sitta ute lite varsomhelst i trädgården. Nu bara längtar jag efter att det ska bli uppehåll en hel dag så jag kan plantera ut mina stackars pelargoner som har väntat på detta ögonblick sen midsommar!!!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uterummet är påbyggt på lilla stallet, från början tänkt för att man skulle kunna sitta inomhus och kika ut på ridbanan... och vara nära hästarna. 35-40 meter från huset, ca.
      Mina pellisar har det vilt, blåsigt och blött, men ser ut att klara sig ganska ok
      kram!

      Radera
  2. Så himla mysigt ni bor! Och vilken underbar snickarglädje!!!! =)
    Minisemester till Tyskland låter underbart!
    Kram och ha en fin tisdag!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Snickarglädje är fint men ett elände när det ska skrapas och målas...
      Nu längtar jag tills resan så jag håller på att bli små-galen...
      kram!

      Radera

Jag skulle bli så glad om du som kikar in lämnar några ord här