lördag 12 juli 2014

Kameran ljuger!!!

Nej, jag har inte båt-formad rabatt, jag har en iPhone som kan ta panoramabilder. Då ser det så här konstigt ut, när man ska försöka fotografera och få med lite mer än vanligt...
Jag stod mitt framför och bara svepte över med kameran. Kanske skulle man svepa med typ hela jag... ja ni fattar nog... i alla fall... man får med det man ska. Det ser lite lustig ut...

"framsidan" Ser ni Lilleman som ligger där borta under busken till höger?

"baksidan"

Nu ska jag skriva alla växter som jag har, från vänster till höger... 
Framsidan 
Taklök, kärleksört, pensée, flox, rysk martorn, skuggviolruta (syns inte på bild, den planterade jag efteråt), akleja, två sorters brunnäva, violviva, förgätmigej, daglilja, ros New Dawn (flera knoppar), alunrot, blodtopp, höstanemon, trebladsspira, julros, ,,,,
Baksidan
Taklök, kärleksört, höstaster, flera sorters vallmo, både perenn och ettåriga, den gula heter Japansk vallmo ("Pacino"), Ros Schneewitchen (massor av knoppar!!!), pensée, förgätmigej, en tuvbildande liten lila som jag inte vet vad det är, lavendel, luktärter mixade färger, deutzia, soltopp, akleja, riddarsporre,,,, 
Lite gott o blandat, alltså.

Mycket grönt just nu, lite svart och vitt. Sen kommer färgerna. Blått, lila, rosa och de mixade luktärtorna.

Som växtstöd har vi i mitten en del från en hundgård och vid sidorna så har jag använt mig av eltrådsstolpar...

På nedersta bilden så syns det givetvis att jag inte orkar rulla upp vattenslangen varje kväll efter användningen, utan den ligger här och är färdig för nästa omgång. Dagligen och rikligen nu när det är sånt här väder.


10 kommentarer:

  1. Vem sa att kameran aldrig ljuger:-)
    Så fint du verkar bo.
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja vi trivs enormt. Speciellt när vi sånär höll på att gå miste om allt. Tur vi provade att bo på annan plats och inte gjorde oss av med gården. Nu vet man var man hör hemma.
      kram!

      Radera
  2. Så mycket växter du har! Och det där med vattenslangen känner jag igen!!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl typiskt? Likadant med elsladdar inomhus. Man blir verkligen hemmablind.
      kram!

      Radera
  3. Såååå fint!
    Jag har också panoramafunktion på min i-phne, men fattar inte hur jag använder den... skäms... jag är verkligen lost på teknik ;)
    Dottern köpte också stjärntröjan för en hundring härom veckan, billigt det med!!!! Ord.pris på Lager 157 låg på 250, har jag för mig??
    Kram/maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är som att filma... on, och dra från början tills där bilden ska sluta, och så off... ;-)
      Lager 157 är bra när det gäller basic-plagg. Man kan göra rejäla fynd. Det gillar vi...
      kram!

      Radera
  4. Ser härligt ut i din rabatt! Många växter har du lyckats få in, härligt!
    Må så gott! Milla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tycker det ser så smått ut när man petar ner dom, men dom tar sig.. kan man säga...
      kram!

      Radera
  5. Så härligt det grönskar!!!
    Hehe här ligger slangar och annat krafs också framme...
    Fast idag har det regnat mest hela dagen...
    Jag har gjort klart saften idag! På svartvinbärsblad! Så vi skålar med saft idag, eller vi firar ingenting men skåla känns väl helt ok ändå hahaha

    Torekov är planerna (kanske jag sa?)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egen saft, jo jag tackar! Så gott!!!
      Man kan fira precis allt och inget, eller hur?
      Torekov, ja där är nice. Haft nån vecka med husbil för en massa år sen. Minns att det var fint väder, och att jag badade (ovanligt)
      kram!

      Radera

Jag skulle bli så glad om du som kikar in lämnar några ord här