måndag 28 juli 2014

Varje dag är en... och så stinker det...

Ja visst är det en gåva, att kunna gå ut,
nerför trappan och bara njuta av allt som
växer nu.

Vallmon är helt magiskt vacker... Underbart är kort. Men det kikar upp ännu en knopp.
Köpte den på rea, och då var den så ledsen så jag tänkte att här blir nog inget...
Den trivs bredvid den lilla japanska vallomon "Pacino" som visst aldrig slutar blomma...
Pionvallmon som jag sådde i våras, slår snart ut...




Vad det är som stinker? Jo det är alla luktärtorna.
Stinker? Ja det blir nästa för mycket...
Förlåt, men...
De är ju så väldigt fina, och har perfekta färger,
precis som jag planerade...

Kolla in vad många små svart penséer jag har!
Nu väntar jag bara på att kunna skörd fröer
så jag har till nästa år också...

Den lilla söta rosen Schneewitchen lutar sig mot fågelbadet, medans reste
av rosen börjar klättra uppför nätet. Och man ser både
julrosen (den som äntligen kom i jorden och började trivas)
en trebladsspira, pensé och aklejablad.

Tänk att den här humlen bara var små rotbitar i våras...

6 kommentarer:

  1. Wow det ser ju fantastiskt ut hemma hos dig.... Vilket jobb (och timmar) du lagt ner
    Tänker ibland på erat ö-liv... (Inget neg men just att det inte var rätt i slutänden) tänk så mycket du gör
    Där på
    Gården med plantering mm mm som inte (eller?) hade varit möjligt bland klippor och sten...

    10,5 grader på morgonen låter ganska behagligt, härlig morgonluft!
    Här
    Rann svetten innan jag satt mig på altanen med kaffekoppen imorse...

    Kvällen är ljuvlig just nu, ingen lust att gå in alls men jag borde Noah behagas vakna tidigt och mannen jobbar imon...
    Fast imon åker kidsen till
    Min pappa i två nätter, bara för att han vill ha dom under semestern!
    Undra vad jag ska hitta på
    Då???
    Klart jag saknar dom men ärligt så känns det ganska skönt också

    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får du massor av egentid nu, inte fel...Du får väl ta dig en tur nånstans...;-) (man kan ju alltid shoppa och fika,...)
      Nej, på ön, där var det bara saltluft och jätteblåsigt... Här är det total motsats. Jag har stora planer inför nästa odlingssäsong redan.

      Radera
  2. Jösses så fint det är i din trädgård! Och vilka luktärter.....vi har inte tillräckligt djup och fet jord här till dom så det har jag tyvärr lagt ner för tillfället.....
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. De luktärtor som jag satte i stor kruka blev lika fina som de som kom i jorden. Och de blommade först... Nästa år ska jag köra fler i kruka...frön i toarullar som i år...I år var testernas år...
      kram!

      Radera
  3. Så härligt du har det i trädgården och luktärtorna är så tjusiga. Håller med dig om att de doftar rätt statkt.
    Trevli helg
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! De är så vackra så man förlåter dom för det... Nu får de gå i frö...
      kram!

      Radera

Jag skulle bli så glad om du som kikar in lämnar några ord här